Monday, April 5, 2010

kanak-kanak kecil.

aku ada satu story zaman kanak-kanak belum mumaiyiz.


aku dan kakak aku pernah ada cubaan nak lari rumah.

disebabkan tekanan dan paksaan makan dengan banyak oleh maid kitorg kut masa tu.
atau pun saje-saje supaya 'satu hari nanti ada lah benda kau nak cerita dalam blog kau'

haha.

ape pun alasan aku time tu, yang penting time tu ktorg kecik lagi. belum sekolah menengah pun.

macam movie-movie kanak-kanak kurang kasih sayang, aku dan kakak aku packing baju supaya bila nak jauh nanti ada la baju nak tukar. time tu takde duit. seposen pun takde. sedih ok. tapi takpe. kitorang tetap kental.

kami dua panjat pagar utk keluar. sebenarnya pagar tu gila punya rendah. tapi sebab nak nampak dramatik sikit kan. hehe.

lepas panjat pagar dan jalan lebih kurang 500m dari kawasan rumah, aku dan kakak aku nampak satu makhluk tuhan ni.

parking baik punya dalam porch rumah cina jiran aku.

sebab kami ni kanak-kanak yang 'kononnye' kurang kasih sayang *padahal penakut* pergi la lari lintang pukang macam nampak hantu.

lari-lari sambil panjat pagar.

masuk balik rumah. pergh fobia wa cakap sama lu!




dalam rumah tak berhenti-henti maki.

"hampeh punya anjing. kau buat ktorg cuak aje"



sejak dari tu, takde lansung usaha pelarian dari rumah dirancangkan lagi. dan kami membesar bagai johan!

end.

3 comments:

  1. ah ko takat jumpe anjing ke? igtkn apek cina buat muka garang ke. wakakaka gile ah. larat plak ko panjat pagar blk nk msk umah? wakaka :))

    ReplyDelete
  2. hahaha bengong dow! hahahahahhahaa tu namanya lari2 malu kucing hahahaha

    ReplyDelete
  3. siyes weh. cite benar ni. lawak dow. kecik2 selalu kne dera dgn maid. HAHA

    ReplyDelete