Friday, January 15, 2010

don't judge a book by its cover.

merujuk tajuk di atas. tau la ape aku nak bebel kan?

aku tak paham kenapa mesti sesetengah orang ada pemikiran typical yang sangat narrow minded yang tuhan je tau kenapa perlu die ada pemikiran sebegitu. fuh.

*tarik nafas dalam-dalam*

case scenario:
1. kalau sumone (perempuan) tu macam ganas-ganas orang mesti pikir dia tak pandai wat kerja rumah, membasuh baju, memasak etc etc. ape tah lagi wat kerja-kerja special yang memerlukan bakat terpendam seperti menjahit baju dan membuat kuih/kek.

2. kalau someone tu macam slamber, tak ayu lansung, tak gedik, orang pikir dia takde capability utk berlaku sopan dan hormat orang tua.

3. kalau perempuan gedik, orang nampak cute. kalau kau ganas nak mampus. jangan harap lelaki nak suka.

4. kalau kau suka music, kau mesti kaki clubbing dan kaki pergi tgk konsert.

5. kalau kau pakai tudung, kau mesti orang baik-baik. tapi kalau kau free hair, ko mesti sosial gila.


kenapa mesti narrow-minded sangat??

oh come on lah.

kalau aku buat hal dengan someone, mesti ke orang lain pikir aku budak jahat yang akan cari pasal dengan orang lain jugak??

kalau aku tak ayu dan tak gedik dan tak girly, mesti ke aku tak pandai jaga hati orang tua? apetah lagi tak reti masak, kemas rumah, jaga baby etc etc?

hai hai hai.

kenapa orang mesti judge orang berdasarkan appearance. bukan hati?



lebih baik pergi hospital, cakap dengan patient yang lansung tak kenal kita, tapi tak penah lansung judge kita. and we can talk happily without ada apa-apa prasangka.

ye. lebih baik bercakap dgn strangers. hati pun tak sakit.

3 comments:

  1. oh chin..aku sgt setuju!!!!g mati r org cmtu!!!haha

    ReplyDelete
  2. farahhh!! bila nak balik? aku rindu gilaa kat manipal!

    ReplyDelete
  3. mmg betul. bila hati sakit, mmg talking to strangers can help huhuhu..

    ReplyDelete