Wednesday, December 16, 2009

gua rindu.

ok. da letih jadi stalker blog orang. mmg da jadi habit kot. jarang aku tinggalkan komen. tu pasal takde org komen blog aku lol. mgkin org pikir aku jarang jenguk blog dorg haha.

tiba-tiba aku termelankoli sendiri.

teringat ikan aku.

ikan-ikan yang dah arwah.

ada yang tak boleh tolerate air paip yang aku letak. banyak sangat chlorine agaknye. sempat jugak aku buat CPR. cuma takda la part mouth-to-mouth tu. tapi tak berhasil. hampa. ilang satu ikan emas yang macam bijik pingpong tu.


kolam aku di tambah dengan dua ekor ikan emas yang agak besar.



satu hari aku pegi balik kampung. ntah macam mana filter (yang berserta aeration) bleh terpadam lak.

balik2.. tiga-tiga ekor terapung.

*sila bayangkan situasi tersebut. seolah-olah ikan yg tak dapat bekalan makanan berhari-hari macam dalam fishville*


pasrah.


aku basuh aquarium dengan perasaan hampa.

kesal.



sampai sekarang aku masih takde pengganti ikan-ikan aku.


:(

ni bukan ikan-ikan aku. tapi macam ni la keadaan mereka waktu dah tak bernyawa. lebih tragis sebab aku terpakse flush masuk jamban. sebaba tatau nak tanam kat ne. huwaa. maafkan guaa!

No comments:

Post a Comment